Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Developeri klopú na bránu Snežienky na Železnej studienke (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Pre pánajána, len nedopusťte prestavbu

Železnej studničky na nevkusný lunapark. Čas od času sa opakujú pokusy o jej "znovuoživenie". Jeden desaťročia trvajúci pokus o veľkú rybársku reštauráciu na mieste Klepáča, stačil. Miesto obnovy mlynov na Vydrici, kým sa to ešte dalo, stále pretrvávajú snahy o nevhodné zárobkové veľkopodniky na úkor prírody.
 
Hodnoť

 

Súhlasím. Treba to celé zbúrať nech tá opacha raz a navždy zmizne.
 
Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť

Čo s vlekom Snežienka-Kamzík?

Toho by bola škoda!
 

Sedackova lanovka je mimo

Tejto divnej skupinke nejde o sedackovu lanovku na Kamzik. Im ide len a vylucne o vedla (zatial) stojaci objekt restauracie. Pevne dufam, ze sa tam nikdy ziadna restauracia budovat nebude.
 
Hodnoť

zburat

a zalesnit.
 

A o čom by písali

ešte 20 rokov Mrvovci, Drotováni, Dragúni.... ? Súčasná ruina im bezhranične vyhovuje. Obecné ruiny si nedáme. Župné voľby za dverami. Témy musia zostať. Bez zodpovednosti.
 
Hodnoť

...

Kto by investoval do restauracie bez moznosti pristupu vozidiel to je jasny stratovy podnik. Tam sa potichu niekde v restauraciach v hajnburgu dohaduju ine postupy
 
Hodnoť

 

naznakovo zrekonstruovat ako vychadzkovu ruinu a bude to super.
 
Hodnoť

Zelezna je pomaly poslednou bastou

pokoja v okoli Bratislavy. Preto sme, vazeni pani poslanci, proti AKEJKOLVEK vystavbe, ktora prinesie pohyb aut v tejto oblasti. Nedovolne si tuto oblast "developovat".
 

 

Ak sa pod hociakou zámienkou povolí automobilová doprava na Železnej studničke, bude to jej koniec. Treba nechať aspoň túto poslednú prímestskú lokalitu na pokoji!
 

Automobilova doprava

bola na Zeleznej Studnicke pocas pracovneho tyzdna odjakziva a nic hrozne sa nedialo (nanajvys par desiatok aut za den, sice takto bez aut je to asi aj lepsie). Ale Zelezna Studnicka "bez aut" (okrem vynimiek, okrem zasobovania, okrem lesov, okrem naftovych MHD busov, okrem...) existuje len posledne 3 roky.

Som tiez jednoznacne za obmedzenie akejkolvek vystavby v Lesoparku. Uz teraz je toho az az. Od Lamaca sa tlacia do kopcov rodinne vily, od Cerveneho mosta sklobeton, potom Klepac, pod Rotundou dalsie ruiny (nedostavana restauracia, byvala vozovna) a nad Sanatoriom visi tiez velky otaznik... Za tichom a kludom musim kazdym rokom ist dalej a dalej do doliny.
 

V budúcom živote budem aktivista

a budem písať aktivistické blogy. Ešte predtým si ale zabezpečím dobrý trvalý príjem z verejných zdrojov či grantov. Budem sa biť za každú trosku. Majiteľom všetkými silami zabránim aby si opravili svoje stavby. Budem zbierať podpisy za čo najväčšie obmedzenie vlastníctva každému čo sa nebojí pracovať na svojom a chce niečo stvoriť. Nakoniec a zásadne neponesiem za nič zodpovednosť.
 

presne tak

spinave paprce a bagre prec od zeleznej, je to posledna basta zelene v ba, ved ti nenapapkani developeri si kludne mozu kupit areal vojenskej nemocnice za 50 milionov - aj kalinak bude konecne spokojny z cenou. idealne by bolo ak by zo zeleznej zmizli vsetky stavby , bohuzial historicke reminiscencie a pozostatky z tej minulej doby su len zatazou
 
Hodnoť

 

Ak sa Bratislavčania rozhodli, že na Železnú studničku nebudú chodiť autá a nebude tam výstavba je to ich právo. V takom prípade tam bude les a nič iné. Žiadne reštaurácie, hotely a pod. a zároveň prírodná rezervácia. Jedno alebo druhé. Snežienka je pozostatok z minulého režimu. Vtedy postavili veľkú reštauráciu, ktorá bola vždy stratová. Cez pekný víkend tam prišli ľudia, cez týždeň bolo vo veľkom objekte 5 - 6 zákazníkov. A to ešte nebol úplný zákaz áut, pešo by tam nešiel nikto. To bol ale iný režim, reštaurácia tam stála ako služba ľuďom a nikoho to, že sa nedokázala uživiť netrápilo. Dnes je to ale inak - komerčný objekt sa musí uživiť a neviem si predstaviť ako by to išlo v lesoparku, kam sa nesmie autami a kde je väčší počet ľudí ak tak cez víkend. -aj to nie každý, musí byť pekné počasie a na jeseň a v zime tam takmer skapal pes. V malej privatizácii bola Snežienka dva razy v ponuka a nebol ani jeden záujemca. A to sa vtedy predalo takmer všetko aj za predražené ceny. Neviem, ktorý ekonomický samovrah by tam chcel niečo za dnešných podmienok komerčne stavať.
 

 

Na Železnú studničku chodí autobus pomerne často, netreba tam chodiť len peši, hoci tak vačšina návštevníkov chodí. Niektorí ľudia už zrejme celkom zabudli, že nohy majú na chodzu! Netreba tam obrovské reštaurácie, ale menšie( a vkusné!), ktorých zásobovanie nezaťaží cestu.
 

 

Asi si tam uz davno nebol .. ak je pekne pocasie, neda sa tam pohnut, ak je zle, obvykle i tak su tam ludia, v zime rozhodne pes neskapal, je tam plno ludi. Lanovka napr. :)
A neboj .. uzivit sa tam urcite da .. jedine co je problem je parkovisko na zeleznej a Kamziku, doprava je vyriesena plynovymi autobusmi.
V Svajciarsku a Rakusku by sa s tym nekaslali .. ziadne auta ? A basta :) .. pekne posluchat. Aaale v tomto bananistane sa neda nic.
Typicky .. ak je niekde pekne, ticho a priroda, zaroven aj ludia, to strasne laka developerov. Zelezna, luky nad Dlhacmi, rozne velke zelene plochy v Ruzinove (Strkovec, Kuchajda), Petrzalke .. ano, tie miesta maju hodnotu. Ale v momente, ako tam developer nastavia plno opach, dotiahne autmobilovu dopravu sa z toho miesta obvykle stava smutne, ponure , tmave a studene miesto, ktoreho hodnota klesne (napr. z krasneho slnecneho Kolaroho namestia sa toto stalo). Toto je slovenska mentalita .. ziadne uvazovanie, len vidina penazi . Zial, nie je to vina len developerov (ti robia, co je zaujem), ani tych, co im prihodia kseft. Ale v prvom rade vacsiny ludi, z ktorych tito haluzaci vzisli. Zivot nie je o tomto. Akonahle mam park v mieste byvania, nepotrebujem sa cez vikend neustale presuvat niekam do prirody. Az toto ludia pochopia, potom sa mozno nieco zmeni.
 

1 2 >

Najčítanejšie


  1. Michal Porubän: Senzácia : O poslanca Ľuboša Blahu prejavil záujem Oxford,Harvard a aj Princeton ! 11 945
  2. Michal Šimečka: Dedičstvo Fica a Pellegriniho - sme poslední v EÚ 672
  3. Michal Porubän: Komu skutočne pomohol general Lučanský? 269
  4. Filip Pastorek: Mestský úrad Luhačovice definitívne prehral súdny spor so Slovákom 261
  5. Martin Greguš: RTVS – Pumpa: Koliková, Lučanský...patrí smrť a samovražda do humoristickej relácie? 260
  6. Peter Slamenik: Cibuľkovej manžel je ako Columbova žena 221
  7. Július Kovács: Dúhový Peter pokračovateľ Mečiara a Fica želaný oligarchami. 199
  8. Matúš Lazúr: One time... next time .. Nie. Last time ! Čo príde po atómovke ? 156
  9. Stanislav Martinčko: Pellegriniho HLAS volá! Ľudia pustite nás ku korytám, uvidíte, ako vám bude! 153
  10. Věra Tepličková: On schudol, ja som pribrala, on už má šaty na mieru, ja pod svetrom zicherku 146

Rebríčky článkov


  1. Jozef Kovalík: Ako som vycestoval v čase lockdownu na narodeninovú párty
  2. Miriam Studeničová: Zmätenosť pojmov
  3. Stanislav Martinčko: Pellegriniho HLAS volá! Ľudia pustite nás ku korytám, uvidíte, ako vám bude!
  4. Rastislav Vasilišin: Skúste tieto životné triky a budete mať úspešný rok
  5. Július Kovács: Dúhový Peter pokračovateľ Mečiara a Fica želaný oligarchami.
  6. Peter Biščo: Hlasu už prúdom tečú slinky.
  7. Štefan Vidlár: Aj január mesiac knihy, či?
  8. Peter Biščo: Slovenská fauna má unikátny druh hyeny, „ hyenu lícojamkatú “.
  9. Miroslava Arpášová: Čo je zlé na ikebanách? /Z cyklu Filozofia z akropoly Zlatý Bažant/
  10. Miroslav Binčík: Pellegriniho chrbát nikdy bolieť nebude. Jamkatá bábka zabúda


Už ste čítali?