reklama

Divočina v bratislavských lesoch

Diviaky v záhradách, srny či líšky pobehujúce po uliciach, ale aj množstvo farebných vtákov na kŕmidlách pri domoch.  Aj to je život na Kramároch či Kolibe. Bratislava má úžasný poklad, les plný života na skok od centra mesta.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Tvárou v tvár.
Tvárou v tvár. (zdroj: Jakub Mrva)
Srna na Kramároch
Srna na Kramároch (zdroj: Jakub Mrva)

O diviakoch sa hovorí, ako o krvilačných nebezpečných príšerách. Ja som ich stretával najmä ráno, keď som šiel na bike. Bol to taký zaujímavý pocit, keď niečo zašuchotalo v kríkoch a vybehli z neho malé pásikavé diviačiky bez rodičov a motali sa po chodníčku, alebo keď cestu skrížil veľký čierny diviak, chvíľu zazeral a odklusal preč. Kebyže som pes, mám stiahnutý chvost. Ani raz však diviaky nemali potrebu ma napadnúť, naháňať a rozpárať. Naopak, hneď ako ma zacítili, utiekli. 

Rešpekt

Pamätám si, ako som vždy v Tatrách chodil po lese a všade za každým pňom videl medveďa, čo ma chce zožrať. Za posledné 3 roky som ich stretol 13, z toho 3 medvedice s mladými. Adrenalín v tele bol vždy, postupne však pocit strachu nahradil pocit rešpektu. Podobne to bolo s diviakmi. Túto zimu som mal šťastie stretávať rodinku diviakov rovno pri televíznom vysielači na Kamzíku, v bratislavskom lesoparku. Postupne som si ich aj obľúbil, aj keď mám podozrenie, že práve táto skupinka mi urobila zo záhrady oranisko. Je pravdou, že ich návštevy v obývaných lokalitách nie sú príjemné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Odpočinok
Odpočinok (zdroj: Jakub Mrva)

Stretávam ich v lese ráno, naobed aj večer a poznám už aj ich spálňu, s pekným výhľadom na Bratislavu. Fotopasca pravidelne dodáva množstvo fotiek a videí, ktoré prezrádzajú, aké tajomstvá skrývajú bratislavské lesy. Za 2 noci napríklad na jednom mieste na Kamzíku zachytila srnca, párik jazvecov, zajaca, kuny, líšky aj diviaky.

Kamzík v noci
Kamzík v noci 

Takto živé a rozmanité lesy sú skutočným pokladom pre Bratislavčanov. Cez deň plné rodín s deťmi, športovcov či seniorov. Keď detský krik na Kamzíku utíchne, les patrí zvieratám.

Srna
Srna (zdroj: Jakub Mrva)
Líška
Líška  (zdroj: Jakub Mrva)
Hýľ
Hýľ (zdroj: Jakub Mrva)
Ďateľ.
Ďateľ. (zdroj: Jakub Mrva)

V rámci občianskeho združenia Iniciatíva Naše Karpaty sa snažíme chrániť tieto lesy pred nadmernou a nešetrnou ťažbou dreva, nevhodnými developerskými projektami a aktívne podporovať rekreáciu a šport. Prečítajte si sumár našej činnosti za rok 2017. A ak sa vám naša činnosť páči, môžete nás podporiť aj poukázaním 2% z vašich daní – viac info tu. Ďakujeme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor je predseda občianskeho združenia Iniciatíva Naše Karpaty.

Jakub Mrva

Jakub Mrva

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Narodil som sa v Bratislave a s manželkou tu vychovávame naše 2 deti. Na Bratislave mi záleží. Aj preto sa dlhodobo angažujem ako občiansky aktivista v oblasti ochrany prírody.Snahe obmedziť nešetrnú a nadmernú ťažbu dreva a nevhodné developerské projekty sa úspešne venujem niekoľko rokov ako predseda združenia Iniciatíva Naše Karpaty. Pôsobím ako odborník v Komisií dopravy, verejného poriadku a životného prostredia MČ Nové Mesto, pripomienkujem návrhy v oblasti dopravy, údržby verejného priestoru či ochrany mestskej zelene. Spolu s množstvom odborníkov som spolupracoval na tvorbe Plánu Bratislava architekta a kandidáta na primátora Matúša Valla. V rámci koordinačného tímu sa aktívne podieľam na tvorbe Koncepcie rozvoja mestských lesov.Bohužiaľ, pri svojej snahe častokrát narážam na neochotu a nezáujem kompetentných. Aj preto som sa rozhodol kandidovať v novembrových komunálnych voľbách na poslanca za mestskú časť Nové Mesto, kde za starostu podporujem Matúša Čupku.„Keď nechcú politici chrániť prírodu, musia ochranári vstúpiť do politiky.“ Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu